سرمایه گذاری؛
برای تولید
طلایی در دیدار با استاندار مازندران:
تنظیم بازار کشور با دریافت سهم 20 درصد بازار توسط شبکه تشکل های تعاون روستایی براحتی انجام می شود
1404/05/13
رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در سفر به استان مازندران در نشست با استاندار مازندران بر نقش محوری تشکلهای تعاون روستایی در مدیریت بازار محصولات کشاورزی تأکید کرد و گفت: «در کشور حدود 9 هزار تشکل فعال داریم که در تمام حوزههای کشاورزی حضوری مؤثر دارند و بخش مهمی از وظایف تنظیم بازار کشور را انجام می دهند. »
✅ به گزارش پات، محمدرضا طلایی در دیدار با دکتر یونسی استاندار مازندران با اشاره به سیاستهای برنامه هفتم پیشرفت و تأکید رئیسجمهور محترم و مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی بر ضرورت کسب سهم 20 درصد بازار توسط شبکه تشکلهای تعاون روستایی افزود: «اتحادیههای ملی، استانی و شبکه تشکل های ما در عمده مباحث بازار نقشآفرینی میکنند و در طول زمان ثابت کرده اند می توانند بدون کمترین دغدغه ای با حضور در بازار علاوه بر تامین و توزیع مویرگی کالاهای اساسی در کنترل قیمت بازار و تعدیل آن نقش مثبتی داشته باشند.
⬅️ مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران خاطرنشان کرد: «امسال ذخیرهسازی میوه شب عید مانند سالهای گذشته انجام نمیشود و خرید در زمان مناسب و به صورت مستقیم از کشاورزان خواهد بود.
⬅️ طلایی با تاکید بر اهمیت طرح «روستابازار» بعنوان یکی از مهمترین ابزارهای عرضه کالاهای اساسی با حداقل سود به نفع کشاورزان، گفت: «در استان مازندران تا پایان سال 28 بازارچه روستابازار و تا پایان دولت حدود 100 روستابازار راهاندازی و افتتاح خواهد شد. این بازارچه ها نقش زیادی در تنظبم بازار استان خواهند داشت باعث رشد اقتصادی روستاها شده و با حذف واسطه های غیرضروری سود و منافع واقعی را به کشاورزان خواهند رسانید.»
⬅️طلایی تأکید کرد: «اگر سهم 20 درصدی بازار بهطور کامل به شبکه تشکلهای تعاون روستایی سپرده شود، مدیریت بازار و کنترل قیمتها در محصولات مختلف از جمله برنج، بهراحتی امکانپذیر خواهد بود؛ همانطور که تعاون روستایی در تنظیم بازار میوه شب عید در سال 1404 عملکرد موفقی داشته است.»
💢 استفاده از تمام ظرفیتهای تعاون روستایی برای توسعه پایدار
⬅️ در ادامه یونسی استاندار مازندران با تاکید بر احیای تشکل های تعاونی رو ستایی، از دستور صریح خود برای همکاری تمام دستگاه های اجرایی استان با شبکه تعاون روستایی برای اجرایی شدن طرح روستا بازار خبر داد و گفت: این همکاری به منظور ایجاد زیرساخت های لازم، تقویت اقتصاد محلی و ایجاد فرصتهای شغلی صورت میگیرد و از ضروریات کشور می باشد.
⬅️ یونسی با تأکید بر اهمیت روستا بازارها به عنوان ابزاری برای بهبود معیشت کشاورزان و تولیدکنندگان محلی، افزود: در راستای تحقق اهداف توسعه پایدار و بهبود معیشت روستاییان، استفاده از تمام ظرفیتهای تعاون روستایی به عنوان یک راهکار کلیدی در دستور کار قرار گرفته است.
⬅️ وی افزود: تعاون روستایی به عنوان یک نهاد اقتصادی و اجتماعی، میتواند نقش بسزایی در تقویت اقتصاد محلی و ایجاد اشتغال ایفا کند. مهم ترین خواسته ما احیا تعاونی ها است، زیرا اعتقاد داریم که اگر تعاونی ها احیا شوند، اقتصاد کشور احیا می شود و مردم سفره هایشان همیشه رنگین خواهد شد.
⬅️ استاندار مازندران تصریح کرد: تعاون روستایی با فراهم کردن بسترهای لازم ، میتواند به تولیدکنندگان محلی کمک کند تا محصولات خود را به صورت مستقیم به بازار عرضه کنند. این امر نه تنها به افزایش درآمد کشاورزان کمک میکند، بلکه موجب کاهش واسطهها و افزایش دسترسی مصرفکنندگان به محصولات با کیفیت میشود.
⬅️ استاندار مازندران با تاکید بر عزم استانداری در جهت رفع موانع تشکل های تعاون روستایی گفت: این آمادگی وجود دارد تا در زمینه دریافت تسهیلات و وثایق مورد نیاز جهت خرید شالی از شالیکاران استان اقدامات لازم صورت گیرد.
⬅️ یونسی با تاکید بر نقش استان بعنوان یکی از استان های توریستی و گردشگر پذیر بخصوص در پایان هفته ها گفت: یکی از خواسته های ما این است که تعاون روستایی در زمینه ایجاد ذخایر محصولات کشاورزی در استان چاره ای بیندیشد.
⬅️ استاندار مازندران در پایان با اشاره به اینکه مهمترین رکن مدیریت بازار تعاونیها هستند گفت: مشارکت در بازار و توانمند سازی تعاون روستایی جز اولویتهای این استان است و تمام پیش نیازهای و یا اقدامات لازم در این راستا در استان توسط معاونت امور اقتصادی استانداری و سازمان جهاد کشاورزی و مدیر تعاون روستایی استان مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.
تعداد مشاهده خبر
596
بار
تصاویر مرتبط
tempShow
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به
سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران
می باشد.
Powered by
Dorsa
Portal