سخن روز /
تعاون روستایی گیلان برای چایکاران جایزه کیفیت در نظر گرفت
1401/02/31


رشت _ ایرنا_ مدیر تعاون روستایی گیلان با اشاره به خرید برگ سبز چای توسط 2 کارخانه چایسازی در اختیار شبکه تعاونی های روستایی و کشاورزی در این استان گفت: هر کیلوگرم برگ سبز چای در این 2 کارخانه بیشتر از نرخ مصوب از چایکاران خریداری می شود.

عباس جعفرپور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خرید تضمینی برگ سبز چای در 2 کارخانه چایسازی در اختیار شبکه تعاونی های روستایی و کشاورزی گیلان شامل سپیدرود تحت اجاره اتحادیه تعاونی های کشاورزی چایکاران غنچه های طلایی شمال کشور و کارخانه عدالت متعلق به شرکت تعاونی روستایی رحیم آباد رودسر آغاز شده است.

وی با بیان اینکه قیمت خرید هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک از چایکاران 9 هزار و 200 تومان و درجه 2 هفت هزار و 100 تومان است، افزود: به منظور ارتقا سطح کیفیت و کمیت تولید برگ سبز چای و با هدف بهبود تولید این 2 کارخانه مانند چند سال اخیر، به طور میانگین یکهزار و 300 تومان مبلغ تشویقی (بالاتراز نرخ مصوب) برای بهای هر کیلوگرم خرید برگ سبز، برای چایکارانی که محصول خود را این کارخانه ها عرضه کنند، در نظر گرفته شده است.

مدیر تعاون روستایی استان گیلان بیان داشت: البته مبلغ پرداختی به چایکاران بر اساس "میزان و کیفیت برگ سبز ارائه شده" متغیر است.

سال گذشته یکهزار و 686 تن برگ سبز چای توسط کارخانه های در اختیار شبکه تعاونی های استان گیلان خریداری شد.

گیلان و مازندران سالانه 135 هزار تن برگ سبز چای تولید می کنند که از این میزان 90 درصد در مزارع چای گیلان حاصل می شود.

تعداد مشاهده خبر3 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal