سخن روز /
دومین جلسه هیات رئیسه اتاق اصناف کشاورزی ایران برگزار شد
1401/02/21


دومین جلسه هیات رئیسه اتاق اصناف کشاورزی ایران با حضور اعضاء، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، رئیس ستاد معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی و مدیرکل دفتر ساماندهی صنوف و تشکل های مردم نهاد در روز 20 اردیبهشت ماه 1401 در محل سالن جلسات سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران برگزار شد.

به گزارش پات به نقل از دفتر ساماندهی صنوف و تشکل های مردم نهاد، دکتر اسماعیل قادری فر رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران و عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کشاورزی ایران در این جلسه ضمن تاکید بر استقرار کامل ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و تشکیل اتحادیه های صنفی کشاورزی در سطح شهرستان های کشور در سال جاری گفت: در خصوص مدل درآمدی و توسعه کسب و کار کشاورزان می بایست با مشارکت همدیگر، فکر و کار کنیم و در صدد رفع موانع جهت اتخاذ تمهیدات لازم برای حضور نظام های صنفی در مراجع تصمیم سازی و تصمیم گیری بخش کشاورزی در سطوح ملی، استانی و شهرستانی باشیم.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کشاورزی ایران تصریح کرد: در خصوص تعمیم به رسمیت شناخته شدن پروانه های کسب کشاورزی مکاتباتی با وزیر جهاد کشاورزی برقرار گردیده است و لازمه تحقق این ارتقا بخشی دقت و نظارت در صدور پروانه ها و تقویت تعامل فی مابین بخش دولتی و بخش غیردولتی است.

وی اظهار داشت: طبق برنامه استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی، مقدمات برگزاری انتخابات اتحادیه های صنفی کشاورزی توسط کمیسیون نظارت بر اصناف کشاورزی در شهرستان ها فراهم گردیده است و در این ارتباط ابراز خرسندی برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در شهرستان ها را دریافت داشته ایم.

پیرو دستور جلسه در باره بررسی و تصویب فرم و محتوای جدول تعیین تعرفه های خدمات کشاورزی، دکتر نامنی و رئیس ستاد معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی گزارشی از وضعیت توزیع نهاده های بخش کشاورزی برای سال جاری به حاضران ارائه نمود و هر یک از اعضا به طرح چالش ها و مسائل موجود در این خصوص بویژه چالش های قیمتی برخی از کودهای پرمصرف تاثیرگذار در میزان تولید کشاورزان پرداختند.

رئیس ستاد معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی ضمن اعلام حمایت همه جانبه مجموعه متبوع از تشکیلات جدید ساختاری نظام صنفی کشاورزی افزود: مسائل مطرح شده در این جلسه در خصوص مشکلات سوخت، امور بانک های کشاورزی و موضوع پروانه ها از طریق تعاملات مشترک و حضور نمایندگان اصناف و دفتر ساماندهی صنوف و تشکل های مردم نهاد در شورای معاونین وزارت جهادکشاورزی جهت هماهنگی و رفع چالش ها مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

در این جلسه دکتر پیشه ور رئیس اتاق اصناف کشاورزی ایران در اجرای دستور جلسه گزارشی از اقدامات استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی به حاضران ارائه کرد. حضور در 18 استان و تامین سامانه متمرکز نظام صنفی کشاورزی، طراحی لوگو و سربرگ مکاتبات اداری اتاق های اصناف شهرستان ها و استان ها، همکاری با دبیرخانه هیات عالی نظارت بر اصناف کشاورزی ایران، تعامل با سازمان مرکزی تعاون روستایی برای مکاتبات در خصوص پیگیری تخصیص منابع مالی برای استقرار ساختار جدید، موضوع ضمانت های اجرایی پروانه های کسب کشاورزی و غیره از جمله برخی از این موارد بود.

مدیرکل دفتر ساماندهی صنوف و تشکل های مردم نهاد در این جلسه گفت: تاکنون 327 کمیسیون نظارت بر اصناف کشاورزی شهرستان تشکیل شده است و پیگیر تشکیل اتحادیه های صنفی کشاورزی می باشند.

عدل طلب با تاکید بر لزوم تقویت اهتمام مشترک بخش دولتی و نظام های صنفی برای پایبندی به برنامه زمان بندی شده برای استقرار ساختار جدید طی سال جاری افزود: طی مکاتباتی موضوع بسترسازی درآمدزایی نظام های صنفی با توجه به اختیارات قانونی موجود از جمله در موضوع خریدهای تضمینی محصولات کشاورزی در حال پیگیری است.

تعداد مشاهده خبر654 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal