سخن روز /
معرفی ظرفیت های کشت و صنعت جیرف
1399/12/06
به گزارش روابط عمومی تعاون روستایی جنوب کرمان سید عبدالرضا موسوی مدیر عامل شرکت کشت و صنعت جیرفت گفت: کشت و صنعت جیرفت (سهامی خاص) در سال 1352 تحت شماره 112 اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسید

⬅️وی افزود: اعم فعالیت های آن تولید محصولات کشاورزی شامل محصولات باغی گرمسیری مانند مرکبات (پرتقال، نارنگی و گریپ فروت)با رتبه­ ی نخست تولید و سطح در میان شرکت­ های مشابه در کشور، خرما و محصولات جالیزی (سیب زمینی و پیاز) می باشد.

⬅️مهندس موسوی بیان داشت: این شرکت در سال 1389 از طریق فرابورس طی تشریفات مزایده به بخش خصوصی واگذار شد. سهامداران این شرکت شامل اتحادیه مرکزی تعاونی های روستایی و کشاورزی ایران با 60 درصد سهم و صندوق بازنشستگی، وظیفه، از کارافتادگی و پس انداز بانک ها با 35 درصد سهم و همچنین کارکنان شرکت با 5 درصد می باشند.

⬅️مدیرعامل کشت و صنعت عنوان کرد: بعد از اینکه سهام این شرکت به بخش خصوصی واگذار شد کشت صنعت جیرفت در سطح ملی حائز رتبه اول کشور شد و برای 300 نفر شغل ثابت و 140 نفر نیروی بیمه ای اشتغال ایجاد شده است و نکته اساسی این است در یکسال زراعی 220 هزارنفر روز اشتغال غیر مستقیم داشته است.

⬅️مدیر عامل کشت و صنعت جیرفت تصریح کرد این شرکت در حال حاضر 4500 هکتار اراضی دارد و بزرگترین باغ یکپارچه انواع مرکبات کشور را با 1410 هکتار داراست.

⬅️ مهندس موسوی ادامه داد: محصولات مرکباتی که در کشت و صنعت جیرفت تولید میشود تحت گواهی استاندارد بصورت سالم و با برند شرکت توزیع میشود به نحوی اینکه سالانه حدود 30هزارتن انواع مرکبات کیفی و بیش از 1200 تن خرما توسط کشت و صنعت تولید که تمامی خرما تولیدی در سال گذشته و جاری با برند شرکت به کشور روسیه صادر شده است

⬅️ وی بیان کرد: تحریم ها خیلی موثر نبوده و کل محصول خرمای تولیدی بصورت مستقیم و بخشی از محصول مرکبات به کشورهای روسیه ، کردستان عراق و قطر صادر شده است .

⬅️مهندس موسوی در خاتمه خاطر نشان کرد: با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته این شرکت در نظر دارد طی سه سال آینده طرحها و پروژه های صنعتی مورد نیاز خود و منطقه کامل نماید به علاوه زنجیره کاملی از تولید، فراوری و توزیع فراورده های گوشتی ایجاد نماید.
تعداد مشاهده خبر5732 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :4 :5
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal